PARTNERBIJDRAGE
Iedere ondernemer zou het belang van een marketing automation tool in een bedrijf moeten kennen. Bij marketing activiteiten is het juist dit instrument dat u in staat stelt nieuwe klanten aan te trekken, de verkoopratio’s te verhogen en de conversie van de websites te stimuleren. Dit is echter nog maar het topje van de ijsberg, want Marketing Automation staat garant voor een succesvolle marketingcampagne. Waarom? Lees verder!
Tijd en geld besparen
Het is geen geheim dat de activiteiten van het marketing team vaak ook gebaseerd zijn op e-mail en SMS. Het is de marketingafdeling die ook verantwoordelijk is voor het voeren van marketingcampagnes die erop gericht zijn een nieuwe klant naar de website te lokken en hem ertoe aan te zetten een product of dienst te kopen. In kleinere bedrijven, waar het websiteverkeer nog te verwaarlozen is en de klantenkring klein, is dit zinvol. Voor bloeiende bedrijven die hun verkoop willen verhogen en nieuwe klanten willen bereiken – niet noodzakelijk.
De wereld van de digitalisering en het internet zit boordevol voordelen waarvan het een zonde zou zijn niet te profiteren. Daartoe behoren hulpmiddelen die menselijk werk automatiseren en vaak bepaalde activiteiten met meer efficiëntie uitvoeren. Hiertoe behoort ook Marketing Automation – een oplossing die, onder het toeziend oog van een specialist, de basis van marketingactiviteiten kan worden.
Dit komt omdat geautomatiseerde marketing het mogelijk maakt de verkoopcijfers te verhogen, meer websiteverkeer te genereren en nieuwe klanten te bereiken. Het systeem kan namelijk worden gepersonaliseerd om, onder andere, specifieke inhoud op het juiste moment naar specifieke personen te sturen. Dit heeft niets te maken met het begrip spam – integendeel, want de berichten die de klant bereiken, beantwoorden aan zijn interesses en behoeften. Vanuit het oogpunt van het bedrijf is dit een enorme besparing van tijd en geld, aangezien het opgeluchte marketingteam zich op andere activiteiten kan concentreren.
Statistieken in een oogopslag en klantenrelaties
Marketing Automation maakt het ook mogelijk om onschatbare gegevens te verzamelen over klanten en hoe zij reageren op de marketingcampagne van het bedrijf. U kunt dan zien wanneer een klant de site verlaat of wanneer hij afziet van een aankoop. Het is dan gemakkelijk na te gaan waar de fout zit en deze snel te herstellen. De statistieken kunnen vervolgens door de analist en het marketingteam worden geanalyseerd, waardoor u in de toekomst uw klanten veel doeltreffender kunt bereiken.
Het systeem zelf zal op basis van de verzamelde informatie e-mails en SMS-berichten naar de klant sturen. Bepaalde activiteiten zullen niet langer handmatig worden uitgevoerd, hoewel – het moet hier nogmaals worden opgemerkt – marketingautomatisering naar behoefte kan worden gemodelleerd en gepersonaliseerd. Dit zal ook een invloed hebben op de relatie met de klant, die zich speciaal en verzorgd zal voelen – hij zal zien dat het bedrijf echt om hem geeft.
Omdat het zo’n geavanceerd instrument is, is het een goed idee om de hulp van professionals in te roepen. Een populair bureau dat gespecialiseerd is in Marketing Automation is Smartwave – https://smartwave.agency/ . Het bedrijf is al jaren actief op de markt en biedt service van de hoogste kwaliteit, zoals duizenden tevreden klanten kunnen bevestigen.