PARTNERBIJDRAGE
Gedurende de zomermaanden worden er over het algemeen weinig zakelijke evenementen georganiseerd vanwege de (school)vakanties. Het is wel leuk om een evenement te organiseren vlak voor de zomer of aan het einde van de zomer. De kans op mooi weer is dan toch een stukje groter. Daarnaast ga je met een goed gevoel het zomerreces in of begin je na je vakantie met een leuk uitje.
Het is daarbij belangrijk dat je weet voor wie je het organiseert. Je kunt dit natuurlijk ook alleen voor je personeel doen om de voortgang en de tussentijdse cijfers te delen. Een roll-up banner is daar uitermate geschikt voor. Deze rol je eenvoudig uit en je hebt een presentatiescherm. Ongeacht de locatie kun je dus altijd iets presenteren.
Weet je al dat je na de zomer op een beurs staat, dan is het goed om deze stand alvast voor te bereiden. Je weet waarschijnlijk nog niet de exacte plek, maar je weet vaak wel de grootte van de plek. Dat betekent dat je alvast over een onvergetelijke inrichting kan nadenken om potentiële klanten binnen te halen.
Een van de belangrijkste zaken zijn natuurlijk de visitekaartjes. Je wilt wel je gegevens kunnen achterlaten als je met iemand in gesprek raakt. Het maakt dan niet uit of dit een potentiële klant is of een leverancier.
Daarnaast is het handig om voldoende promotiematerialen mee te nemen, denk aan een presentatiemap vol met informatie van jouw dienst of bedrijf. Laat dus voldoende folders drukken. De presentatiemappen zijn ook handig om eventuele offertes mee uit te delen. Dit houdt alles netjes bij elkaar en ziet er professioneel uit!
Probeer je potentiële klanten te verrassen bij de beursstand zelf. Alle standhouders staan natuurlijk te wachten op het loslopend wild. Dus probeer iets unieks te bedenken om de aandacht te trekken. Echter gaat dit altijd gepaard met het budget. Maar je kunt bijvoorbeeld aan de volgende mogelijkheden denken;
- Een lot uit de loterij; zorg voor een grote bak met lootjes en deel deze uit. Wel leuk als je ook met mooie prijzen kunt pronken natuurlijk. Maar zeker Nederlanders zijn gek op dit soort acties. Dit gaat sowieso mensen naar je stand lokken. Je kunt zelfs spelen met ‘elk uur een trekking’, al is enige snelheid altijd wel gewenst.
- Nodig een bekende gast uit om deze te interviewen, dit kan een bekende Nederlander zijn of misschien wel een influencer. Deze hebben tevens een groot bereik waarmee je in aanloop van een beurs ook reclame kunt maken. Dit werkt uiteraard ook met vakspecialisten en niet direct mensen die bekend zijn van tv en internet.
- Silent disco! Deel koptelefoons uit en speel muziek af. Dit kan juist zorgen voor een stukje ontspanning. Mooi om wat informatie van jouw bedrijf of dienst in de handen te schuiven terwijl men aan het swingen is.
Zo zijn er natuurlijk nog veel meer leuke, unieke en feestelijke dingen te organiseren. Probeer daarin creatief te zijn. Om een maximaal effect uit je komende beurs te halen is het verstandig om tijdig met de voorbereidingen te beginnen. Zo kun je groots denken en kijken of dat past binnen de begroting.