Regio – Het televisieprogramma ‘Stand van Nederland’ besteedt morgenavond aandacht aan de lokale huis-aan-huisbladen in ons land. Vorige week was een cameraploeg van het programma op bezoek in ons kantoor in IJmuiden. Hier heeft presentatrice Jill Bleiksloot gesproken met directeur Frits Raadsheer over zijn toekomstvisie op de krantenmarkt. Onze media-adviseur Jeroen van Duijn nam Jill mee naar Santpoort-Noord en introduceerde haar bij enkele lokale ondernemers die al jaren adverteren in onze kranten.
De huis-aan-huisbladen bewijzen, zeker in deze coronatijd, keer op keer hun bestaansrecht. Onze lezers waarderen de kranten waaronder deze in hoge mate, maar in hoeverre vertaalt zich dit ook in goede advertentieomzetten? En welke invloed hebben de fors gestegen grondstofprijzen op het exploiteren van een lokale krant? Het programma is op 2 december te zien bij NPO2 om 22.10 uur, direct na Nieuwsuur.